søndag den 2. november 2014

Vind Erik Bagger fad og skåle

I øjeblikket kører der afstemning om Danmarks Nationalret og i den anledning har Imerco lavet lidt efterårshygge, hvor de har en lille test til at afgøre hvilken nationalret der passer til dig. Jeg har selv taget testen og ikke underligt var det lidt af en mormor-mad ret der blev min, nemlig boller i karry, som uden tvivl hører til blandt favoritterne herhjemme. Imerco har igennem testen 10 bud på en nationalret og tilhørende opskrifter til dem allesammen. Selvom jeg igennem testen fik at vide, at jeg var boller i karry, så tror jeg, at hvis jeg selv skulle vælge mellem de 10 muligheder ville favoritten nok være gammeldags oksesteg, for det er bare SÅ godt!

I forbindelse med testen inde på Imercos side har jeg fået lov at afholde en lille give away. Derfor har du nu muligheden for at vinde et lækker ovnfast fad og en stor skål samt 2 små skåle fra Erik Bagger. Alle delene kan klare ovn, fryser, opvaskemaskine og kan efter sigende klare hurtige temperaturskift. De er i nogle skønne douce farve, og har en fin anderledes facon.

Hvis du kunne tænke dig at vinde sådan en omgang, er det ganske simpelt.
Følg bloggen via bloglovin' (sæt gerne et lille hjerte ved dette indlæg derinde),
fortæl hvad du syntes om det valg Imercos test gav dig og
evt. hvad du mener, at Danmarks nationalret burde være.

Jeg trækker en vinder næste mandag d. 10. november, så sæt i gang :o)

I øvrigt skal jeg nok smide min version af den gammeldags oksesteg på bloggen her en af dagene.
Indlægget er lavet i samarbejde med Imerco

68 kommentarer:

  1. Jeg blev en tartelet - ironisk nok; hader tarteletter, dels synes jeg ikke, det er et måltid, og dels kan jeg hverken lide fyldet eller selve skalden ;-)

    Uha, det er svært at vurdere. Måske klassiske frikadeller med brun sovs og kartofler.

    SvarSlet
  2. Jeg blev en flæskesteg, hvilket er perfekt, for det er min livret! Der er simpelthen ikke noget bedre. Jeg synes, flæskesteg burde være Danmarks nationalret, men den er jo desværre ude af løbet. så jeg har stemt på stegt flæsk :)
    Min mail er linelh86@hotmail.com

    SvarSlet
  3. Jeg blev stegt flæsk. Det kunne klart være en mulighed, men jeg stemte selv smørrebrød som nationalret.

    SvarSlet
  4. Flæskesteg... Udmærket, når man læser begrundelsen; jeg elsker salt, surt og sødt på samme tallerken, og så er jeg tålmodig og ser godt ud. Tak, imerco! ;-)

    SvarSlet
  5. Følger dig allerede på bloglovin ;-) Jeg må tilstå, at mit resultat også blev "boller i karry", og det passer nu egentligt meget godt med virkeligheden og det er nu også et ganske godt bud på Dk´s nationalret.
    mvh Matilde
    fra tildemad.blogspot.dk
    Matilde@svenstrup.net

    SvarSlet
  6. Jeg blev flæskesteg, hvilket er het perfekt da jeg også mener at det bør være nationalrettet. Hvis ikke det ALLE (næsten) laver juleaften fortjener en sejr, så ved jeg ikke hvad der fortjener det... Måske frikadeller, men ellers er der intet der nærmer sig

    SvarSlet
  7. Jeg er hakkebøf med bløde løg.
    Flæskesteg bør være nationalretten :-)

    SvarSlet
  8. Frikadeller med aspargeskartofler, stuvet spidskål og syltede rødbeder blev så midt resultat... Er så meget enig på tilbehøret... menneh... Hellere flæsk eller en svinekam til;)

    SvarSlet
  9. Jeg blev flæskesteg. Og det er noget nær min all time favourite! Og det skal selvfølgelig være med det hele.... Brun sovs, rødkål, brune, hvide og franske kartofler og pariser chips... Mmmm :) Jeg bliver helt sulten, haha. Btw. så er de fade helt fantastiske! Har en mindre samling (større!!), som gerne måtte vokse, hehe

    SvarSlet
  10. Haha, jeg blev en FLÆSKESTEG! - og det er vist godt ramt! Herhjemme er flæskestegen nemlig noget af det, som vi elsker rigtigt højt og som nok er noget af det jeg er bedst til at lave.

    Den bliver selvfølgelig lavet med brun sovs, kartofler og gammeldaws hvidkål - og asier samt saltchips ;) - og så får den lov til at stege hele dagen med alt muligt lækkert. De sidste 30 minutter laver jeg sovsen af det lækre væske og lidt forskellige ting (inklusiv rips saft) imens stegen bliver stegt indtil sværret er til at dø for! UHM! En rigtig søndagsmiddag!

    SvarSlet
  11. Jeg blev tarteletter... Og jeg ELSKER tarteletter, med høns i asparges! Det skal helt klart også være Danmarks nationalret.

    Hvis jeg vinder de flotte fade, så skal jeg simpelthen servere tarteletter til hele familien. Så jeg kan vise dem frem :-)

    Tak for en god og inspirerende blog!

    SvarSlet
  12. Ha ha helstegt kylling..hmmmmm, jeg er nu mest til flæskesteg med hele svineriet.
    Men sjovt var det. :-) absolut også den ret der fortjener at blive vinder af nationalret.
    Yvonne.h.ipsen@hotmail.com

    SvarSlet
  13. Jeg fik tarteletter, hvilket jeg faktisk også stemte på til nationalret, så det kunne jo ikke være bedre. Jeg ELSKER tarteletter og har fået det for et par timer siden til min søsters fødselsdag - det er nemlig hendes livret ;)

    SaHyms@gmail.com

    SvarSlet
  14. Gl. dags oksesteg til mig og det passer nok meget godt ;-)

    SvarSlet
  15. Boller i karry og det er helt fint med mig. Men nationalretten stemmer jeg altså for skal være koldskål med kammerjunkere....

    SvarSlet
  16. Jeg blev frikadeller, og jeg er nok ret så klassisk og almindelig, så det passer ret fint.. Men nationalretten skulle være flæskesteg med hele svineriet :)

    SvarSlet
  17. Hehe, skæg test. De får leget lidt med ordene. Jeg blev til en gammeldaws okstesteg. Ville til enhver tid have erklæret mig selv for værende høns i asparges, men nuvel. Og nationalretten skulle være sidstnævnte, hvis jeg skulle bestemme. Mm. Dansk mad. Mmmmm.

    kh Mai / maiodgaard (a) gmail.com

    SvarSlet
  18. Jeg blev tarteletter...hmm er egentlig ikke så vild med tarteletter
    Er enig med mange af de ovenstående, flæskestegen skal være Danmarks nationalret og den skal serveres langtidsstegt med brune og hvide kartofler, sovs lavet af væden fra bradepanden, rødkål, asier og franske kartofler....glædelig jul ;)

    marialundpedersen@gmail.com

    SvarSlet
  19. Jeg blev, underligt nok, en tartelet ;-)
    Hele min familie er af den holdning at en fest uden tarteletter, ikke er en "rigtig" fest. Hver gang vi samles i anledning af det ene eller det andet er tarteletter (med høns i asparges - meget vigtigt!) en del af menuen. Det er vores svaghed, og de bedste tarteletter er mormors! Så jeg klager ikke over at være blevet udnævnt som en tartelet..

    Og så mener jeg helt bestemt at Danmarks nationalret skal være Flæskesteg med "hele svineriet"! Come on, hvad sker der for nogle af de "nymodens" forslag der har været? Og hvordan kan man tvivle på flæskesteg som en nationalret? Well, jeg forstår det ikke. For i min verden er nationalretten altså flæskesteg med brun SOVS, kartofler i flere variatoner og rødkål- så bliver det da ikke mere dansk.. Basta! ;o)

    SvarSlet
  20. jeg blev stegt flæsk - det er jo ikke helt dumt. Jeg elsker det hvert fald, Skulle jeg vælge hvad der skulle være danmarks nationalret ville jeg vælge smørrebrød. Det er virkelig dansk for mig.

    // Maibritt J

    SvarSlet
  21. Jeg blev Helstegt rødspætte og det synes jeg passer rigtig godt :)

    SvarSlet
  22. Jeg er også blevet en flæskesteg. Men jeg kommer fra Tyskland og der er Danmark altså allerede i tegneserier kendt for smørrebrød. Så det synes jeg er så dansk som det kan blive.

    SvarSlet
  23. Jeg blev en hakkebøf med bløde løg.
    Jeg kan godt lide en god gammeldags bøf, men jeg kan ikke lide bløde løg.
    Men jeg er mere vild med boller i karry.

    minsodeskat@yahoo.dk

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  24. Jeg blev en gl.dags oksesteg og helt skudt ved siden af, er det nok ikke...... Jeg synes, at dk's nationalret burde være frikadeller, med brun sovs og kartofler - mere dansk bliver det næppe ;-)

    SvarSlet
  25. Jeg blev en tartelet haha :) Sjov test!

    k.alberte@hotmail.dk

    SvarSlet
  26. Jeg blev en flæskesteg, hvilket egentlig passer mig fint. For er der noget bedre end sprøde sværd? Det tror jeg ikke :-) . Synes det er svært at skulle vælge en ret som Danmarks nationalret, da der er så mange forskellige retter jeg synes fortjener pladsen. Men smørrebrød ville være er oplagt valg.

    daniellalind@live.dk

    SvarSlet
  27. Jeg elsker den slags tests (yes, nok er jeg ikke teenager længere, men her går min indre teenager alligevel lidt amok).
    Når man så bliver en tartelet, endda beskrevet som en raffineret type, så bliver man jo i godt humør. Og btw. så elsker jeg tarteletter, så det kan næsten ikke passe bedre ;) Men alligevel ville jeg nok vælge smørrebrød som Danmarks Nationalret (det var dog ikke en af Imerco's muligheder). Og fadene er så smukke - perfekte til at servere tarteletter i <3 ;)

    //Camilla Kruse (c-kruse@ofir.dk)

    // Camilla Kruse (c-kruse@ofir.dk)

    SvarSlet
  28. Jeg blev en frikadelle - heldigt at jeg eeeeelsker frikadeller :D
    Hvis det stod til mig, så ville jeg nok vælge tarteletter eller stegt flæsk som danmarks national ret - selvom en grydestegt kylling bestemt heller ikke er skidt ;)

    Camilla (c.thelin@gmail.com)

    SvarSlet
  29. Jeg blev stegt flæsk med persille sovs, og jeg ER 100% til stegt flæsk med persille sovs - så helt perfekt:)
    Jeg krydser fingre xxx
    TAK,
    Ax

    SvarSlet
  30. Jeg er en gammeldags oksesteg. Og det lyder da rigtig lækkert!!!
    Stegt flæsk du, det er nationalretten über alles!

    SvarSlet
  31. Jeg blev flæskesteg, hvilket passer perfekt for jeg elsker flæskesteg :-) Det burde altså være danmarks nationalret!

    Mvh. Tine C
    tine-c@hotmail.com

    SvarSlet
  32. Hakkebøf med bløde blev mit synonym. Jeg er nok også lidt til de bløde værdier :-)
    Flæskesteg skal helt klart være DK's nationalret!
    Hvis d. 10/11 også er min fødselsdag, betyder det så at jeg måske kunne være så heldig :-)
    Hilsen Camilla
    fam.nyegaard@gmail.com

    SvarSlet
  33. Jeg blev er tartelet, og det passer meget fint, for jeg elsker tarteletter :) hvad angår en nationalret så synes jeg det burde være flæskesteg :) lisa tschammer, lisa_k_t@live.dk

    SvarSlet
  34. Jeg er en gammeldags oksesteg.....

    Det er jeg dog ikke helt enig i - bryder mig ikke så meget om det, og mener selv jeg mere er stegt flæsk og persillesauce

    SvarSlet
  35. Jeg blev en hakkebøf med bløde løg, hvilket jeg rigtig godt kan li, men stemmer nu for stegt flæsk eller flæskesteg som nationalret (Og livret) :)

    //Bettina
    Mrsspeechless@jubii.dk

    SvarSlet
  36. Jeg blev "stegt flæsk". En ret, jeg virkelig ikke er særlig begejstret for, men når testen nu siger det, kan det være, at jeg skal give retten en chance mere. :-D

    arenkild@hotmail.com

    SvarSlet
  37. Jeg fik gammeldags oksesteg, som er lækkert nok, men stegt flæsk er helt klart favoritten :-D

    Emmaseenandbeen@gmail.com

    Emma Hertzum.

    SvarSlet
  38. Jeg blev en bolle i karry, det er nok den ret jeg "hader" aller mest.. Jeg har tidligere lavet en kæmpe omgang boller i karry til min mand, som han fik besked på kun at spise når jeg ikke var hjemme.. Kun for at slippe for at høre om det ;)
    Jeg synes Danmarks nationalret skal være stegt flæsk med persillesauce :)

    SvarSlet
  39. Jeg blev stegt flæsk. Det er også noget jeg godt kan li', fordi jeg er generelt til dansk mad, men skulle jeg vælge en nationalret, så ville det være flæskesteg. Jeg GLÆDER mig så meget til jul ved mine forældre, fordi vi får altid flæskesteg og jeg ELSKER det :)

    Mvh Monica
    volcanokitten@outlook.com

    SvarSlet
  40. Jeg blev en tartelet, og jeg elsker altså også virkelig tarteletter!
    Det synes jeg egentlig er et ret godt bud på nationalretten ;)

    cecilie.krolykke@gmail.com

    SvarSlet
  41. jeg er er tartelet
    gosia.zee@gmail.com

    SvarSlet
  42. Jeg blev flæskesteg. Jeg er jo også ret sprød ;-) Jeg synes smørrebrød burde være Danmarks nationalret.

    charlottehansen83(a)hotmail.com

    SvarSlet
  43. Hakkebøf med bløde løg - Det passer mig nu meget fint :-)
    selinedam@hotmail.com

    SvarSlet
  44. Jeg blev tartelet! Det passer mig glimrende, da jeg elsker tarteletter! Det synes jeg også ville passe fint, som Danmarks nationalret :)

    email: idagormsen1@hotmail.com

    SvarSlet
  45. Hakkebøf med bløde løg - lækkert. Det er en ret jeg ikke bliver træt af

    dols97(at)hotmail.com

    SvarSlet
  46. Jeg blev en frikadelle !!! ...smiler ... men den måtte såmænd også gerne være min nationalret - jeg elsker frikadeller :D
    jusp (snabela) hotmail.dk

    SvarSlet
  47. Jeg blev en oksesteg - og jeg synes, at DK's nationalret skal være æbleflæsk (findes der noget mere dansk end flæsk?!) :) Min mail er mkgroennegaard(at)gmail.com

    SvarSlet
  48. Stegt flæsk - og det passer jo også meget godt som nationalret :)
    brodk@msn.com

    SvarSlet
  49. Helstegt kylling, det ville min familie helt sikkert også sige. Og med persille, skysovs, rabarberkompot og nye kartofler synes jeg det er perfekt som nationalret. ama(snabel-a)grafvika.dk

    SvarSlet
  50. Et stjerneskud?
    Arrrrrh... nok snarere stegt flæsk eller flæskesteg. :P

    SvarSlet
  51. Boller i karry - og det elsker jeg ���� national retten bør være

    SvarSlet
    Svar
    1. Flæskesteg! Mvh Eva. Evajj.au@gmail.com

      Slet
  52. Jeg er blevet Tarteletter
    med høns i asparges med bitter salat, det passer fint, elsker tarteletter.
    piastulle@hotmail.com

    SvarSlet
  53. Jeg er boller i karry - og det er faktisk en af mine absolut yndlingsretter.. så den ville sagtens kunne gå som nationalret, i mit univers.
    Mia CA / aimlovelive@gmail.com

    SvarSlet
  54. haha tja... jeg blev flæskesteg.... har en del flæsk på siderne, men er stadig en steg! Så passer perfekt (HAHA)

    Kjerstinenaja@gmail.com

    SvarSlet
  55. Jeg er en tartelet - Det er ikke første gang jeg siger denne sætning, dog i en anden sammenhæng.
    Jeg synes faktisk godt at Danmarks nationalret måtte være tarteletter, der er virkelig ikke noget bedre en tarteletter til frokost eller aftensmad. Mums får helt lyst til tarteletter, det må vi få til frokost imorgen !!!

    sineolsen@ofir.dk

    SvarSlet
  56. Jeg blev så en helstegt kylling. Ikke lige hvad jeg havde regnet med, men okay så :)

    Ccirsovius@hotmail.com

    SvarSlet
  57. Frikadelle.
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
    herframinverdengaer.blogspot.dk

    SvarSlet
  58. Det er helt sikkert flæskesteg. Jeg glæder mig til jul hvor vi skal spise flæskesteg. :)

    SvarSlet
  59. Jeg blev helstegt kylling...egentlig en dejlig ret...meeeen som nationalret peger jeg på pandestegte rødspættefileter med persillesovs: enkelt, dansk, lækker!
    SidseOlsen@ofir.dk

    SvarSlet
  60. Jeg blev flæskesteg, perfekt bud til Danmarks livret synes jeg :)

    Vh Stephanie
    agf_fanen@hotmail.com

    SvarSlet
  61. Jeg blev stegt flæsk og det er også hvad jeg ville vælge.
    Mvh Henny
    Hegy@live.dk

    SvarSlet
  62. Jeg blev tarteletter - og det er nu slet ikke så ringe endda, for jeg er glad for tarteletter, har dog aldrig lavet det selv. Hmm måske skulle jeg kaste mig ud i det.
    Jeg har ualmindelig svær ved at pege på en ret, for her rangere flæskesteg, frikadeller, bøf med bløde løg og boller i karry nok i en stor pærevælling.

    SvarSlet
  63. Stegt flæsk... hvilket passer meget godt :-D
    piahaun@gmail.com

    SvarSlet
  64. Jeg blev boller i karry - det er nok ikke helt ved siden af :)
    lene_mondrup@yahoo.dk

    SvarSlet
  65. Jeg blev gammeldaws oksesteg. Nationalretten skulle nok være frikadeller

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...