søndag den 12. oktober 2014

70. kage: firkantet fødselsdagskage med blomster

Som nævnt i forrige indlæg var Mini og jeg til fødselsdag hos en af mine veninder i går. Vi kørte hjemmefra kl. 9.15 og var hjemme igen 21.30, så det var en temmelig lang dag. Men hun bor også i Haderslev, så der er alligevel et stykke vej. Det var til gengæld en rigtig dejlig dag, og endte med at være lidt af en pigetur - dvs. 3 veninder i bilen og så den bette ... han fik ikke et ord indført hele vejen ;o)

Fødselaren havde spurgt om jeg ville lave en kage til festen og det ville jeg naturligvis gerne. Vi blev i fælleskab enig om en enkel firkantet kage med 2 farver lilla blomster på. Ikke noget revolutionerende, men klassisk og elegant - og let at lave ;o)

Den smagte dejligt, hvis jeg selv skal sige det og der blev også spist helt op :o) 

Kagen indeholdte:
Skildpaddecreme
Fondant




4 kommentarer:

  1. Den er bare SÅ flot! Jeg kan godt lide, du skriver "enkel at lave" - jeg synes, det ser avanceret ud, men nu har jeg heller ikke en pind forstand på sådan noget "finere kagebagning".

    Det er fantastisk ud med hele blomsterhavet, der spreder sig ud over kagen. Love it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jamen, hvis man sammenligner den fx. med piratskibet jeg lavede for et par uger siden, så er denne meget enkel at lave :o) Men det er jo rigtigt nok, at alt er relativt alt efter ens evner. Jeg er spejlblank på at strikke og sådan, så der har jeg også svært ved at vurdere, hvor kompliceret noget er :o)

      Slet
  2. Så enkel og alligevel SÅ smuk! Det er de bedste kager at få mellem hænderne nogle gange ;) Jeg må altså smage det der skildpassecreme en dag, jeg har endnu ikke eksperimenteret med det fordi jeg har været lidt bange for at den dominerer for meget, men måske i en julekage kunne den være god :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Det var lige det jeg gik efter - enkel og smuk :o) Uhm, skilpaddecreme er tosse godt, men jeg kunne også mere eller mindre leve af skildpadder :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...