onsdag den 2. april 2014

Sloppy Joes

Det er efterhånden et stykke tid siden jeg lavede denne skønne ret, fra den skønneste kogebog, men hvorfor den ikke er kommet på bloggen ved jeg ikke helt?!? Derfor kommer den det nu :o) Det var en sjov måde at få en anderledes slags burger på, og lander da vist på spisebordet inden ikke alt for længe igen :o)


Sloppy Joes (Newyorker by Heart - Amerikansk Homecooking)
fyld til ca. 4 stk.

400g hakket oksekød
2 groftrevne gulerødder
1 finthakkede løg
1dl barbequesauce
1dl blendede tomater
1/4 tsk chiliflager
1 spsk Worchestersauce
salt og friskkværnet peber
olie til stegning

Salatblade
Gode, hjemmebagte burgerboller

Varm olie op i en gryde, og sauter løgene, til de er klare og bløde. Tilsæt det hakkede kød, rør i det til det er helt brunet. Tilsæt hvidløg, gulerødder, chili, Worchestersauce, salt og friskkværnet peber, og steg et par minutter under omrøring. Hæld barbequesauce og blendede tomater i, og rør det sammen. Skru lidt ned, og lad det simre i 20-30 minutter uden låg, til det bliver en tyk sauce.

Flæk burgerbollerne, og rist dem evt. på begge sider. Læg salat på og et par gode skefulde af kødsaucen. Server evt. med en salat eller andet grønt.











4 kommentarer:

  1. Ahmen det ser jo såååå lækkert ud! Igen bliver det min kære husbond, der spænder ben for indtagelse af sådan en herlighed, for det eneste, der høre til imellem burgerbollerne i hans univers er en kyllingebøf eller oksekød, presset til ukendelighed i en bøf, men ihh hvor har jeg kigget på denne opskrift mange gange! Jeg VIL prøve den på et tidspunkt, så kan han skisme selv lave mad :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er målløs! Han skal vist snart på kursus i at spise din kære mand ;o) Jeg kan sagtens sætte mig ind i fx. rå fisk/sushi og sådan, men her taler vi jo mere eller mindre bare om en blanding af bolognese og burgere...!

      Du burde klart prøve det :o)

      Slet
  2. Det er bare altid godt, især med en kold øl.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en kold øl passer PERFEKT til :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...