søndag den 9. juni 2013

58. kage - 2 års fødselsdagskage med Peter Plys

I dag holder en af pigerne fra min mødregruppe 2 års fødselsdag for sin lille datter. Hun havde spurgt om jeg ville hjælpe med en kage, og det ville jeg naturligvis gerne :o)

Temaet skulle være Peter Plys og resultatet blev således:

Jeg må denne gang indrømme, at jeg allierede mig lidt med husbonden og satte ham til at lave Peter Plys. Grunden til dette var, at vi i går var til fødselsdag hos min mor, og derfro løbt jeg lidt tør for tid i går aftes. Men han klarede jo opgaven til UG med kryds og slange... så han kan vist godt sættes i gang en anden gang ;o)

Kagen indeholdte:
Kakaobunde
Hvid chokolademousse med stykker af friske jordbær
IMBC
Fondant 

Udover denne kage med Peter Plys ville Louises mor også gerne have en mere voksen kage til i dag, da hendes egen fødselsdag også skulle fejres. Den blev meget mere a la en traditionel lagkage i udseende end jeg plejer, og blev også noget kedelig i farverne... men jeg håber at den alligevel smagte godt :o)


Kagen indeholdte:
Lyse bunde
Kaffe- og Baileys mousse med hakkede valnødder
IMBC
Overtræksmarcipan på siderne
Appelsinglasur på toppen 
og pyntet med flødeskum 


8 kommentarer:

  1. Ihhhh - de er SÅ fine, begge kager!
    Jeg elsker især de små bier, de er alt for søde, og hils ds lige husbonden og sig kudos for den virkelig flotte Peter Plys, der er da en med et skjult talent ;)

    Du er bare så dygtig Camilla, jeg håber jeg får mere tid til at lege med fondant kager, det var nu egentlig ret sjovt jo :)

    - Maj :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Maj for de rosende ord :o)

      Jeg synes også, at de små bier blev ret vellykkede :o) Skal nok hilse husbonden og videregive roserne, men det kom slet ikke bag på mig, at han var god til det. Han er lidt mere nøjagtig end mig og ikke helt så sjusket ;o)

      Slet
  2. Super fine kager, og thumbs up for manden der kan lave Peter Plys! Uhm hvor kunne jeg godt spise et stykke af den med jordbær og hvid chokolademousse... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde :o) ja, han klarede opgaven med Peter Plys helt perfekt!

      Uhm, jeg kunne faktisk også godt lige klare et stykke ;o)

      Slet
  3. I er et supergodt team til kagebageri - rigtig flot Peter Plys-kage. De bier er nu ret nuttede ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Piskeris :o)

      Gad vide om kagebagning er på niveau med at samle Ikea møbler?! hvis vi kan klare det sammen...

      Ja, bierne blev ret nuttede

      Slet
  4. Synes de er blevet rigtig fine :-) og nå ja så er det lidt vildt at det er kage nr 58, det er godt nok mange :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde :o) Ja, jeg har efterhånden fået lavet en del kager... det er faktisk lige vildt :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...