mandag den 20. maj 2013

Frugtsalat med råcreme

I min barndom fik vi næsten altid frugtsalat. når det var Melodi Grand Prix. Hvorfor vi havde den tradition ved jeg ikke, men alligevel tænker jeg altid på frugtsalat, når jeg skal finde på lækkerier til en aften med Melodi Grand Prix. Sådan var det også i lørdags :o)


Som man kan se på billedet var det en meget smuk og farverig salat med æble, pære, appelsin, blomme, banan, blåbær, hindbær og granatæble. Det smager jo skønt som det er, men for lige at gøre det en tand mere lækkert lavede jeg en lækker råcreme til :o)

Råcreme

2 pasteuriserede æggeblommer
3-4 spsk sukker
lidt vanilje
2 dl piskefløde

Pisk æggeblommer, sukker og vanilje sammen til en tyk og lys blanding. Pisk i en anden skål fløden til blød skum. Vend indholdet af de to skål sammen og server straks ovenpå frugtsalaten. Mums!


3 kommentarer:

  1. mums, så smukt. Jeg spiser frugtsalat hver dag til frokost i øjeblikket. DOG uden creme:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja - det var nemlig smukt! Jeg spiser også tit frugtsalat, men som regel også uden råcreme ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...