torsdag den 2. maj 2013

Egen høst

Uh, det går stærkt! Som man måske kan ane på nedenstående billede, så er der for alvor gang i planterne i vores udestue... dem udenfor sker der indtil videre hat med, men det er måske meget normalt - jeg aner intet ;o) Men tomatplanterne er blevet kæmpe store, og agurkeplanten har i dag givet sin første høst af en fin - og meget velsmagende - skoleagurk :o) Yay!

Jeg er for øvrigt i dag startet på et "job med løntilskud". Det er ikke rigtigt noget jeg har råbt højt om, for et eller andet sted er det bare ikke hvad jeg gerne vil. Jovist, jeg vil gøre mit bedste i de 4 måneder det varer, også selvom det ikke har meget relevans for mine kompetencer. Jeg håber og tror stadigvæk på, at jeg nok skal finde et "rigtigt" arbejde på et tidspunkt, men lige nu tror jeg mest af alt, at jeg har godt af at komme lidt ud af huset :o)


6 kommentarer:

  1. Hvor er det fint - gad så gerne jeg havde muligheden for en smule køkkenhave stemning, om så det så bare var en beskeden altankasse!
    Og tillykke med jobbet, det var da dejligt - og så pynter den slags jo også på CVet med lidt ekstra erfaring (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er første gang jeg har mere end en halvglemt tomatplante, så jeg synes det er super spændende at se, hvad det bliver til :o)

      Tak, ja - det er rart nok med lidt at skrive på cv'et, men stadig ikke noget drømme scenarie

      Slet
  2. Det er bare så hyggeligt når man kan høste lidt fra egen have. :) Kan godt forstå at du er lidt ambivalent mht løntilskud, for selvfølgelig kan det være svært at se meningen med noget der er fjernt fra det man er uddannet til. Min søster der er uddannet jurist kom bl.a. i aktivering i SuperBrugsen langt ude på landet, hvor jobkonsulenten mente at det var da lige noget for hende. Men som sagt, så er det jo også rart at komme lidt ud af huset, og så længe man kommer et sted hen hvor medarbejderne er søde, så hjælper det meget på lysten til at komme afsted om morgenen. Håber at du på et eller andet plan får noget ud af de kommende uger. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er super hyggeligt!

      Hold nu op - stakkels din søster! Det kan da virkelig ikke være rigtigt! Mit er i en kantine, så det er også begrænset hvor relevant det er, men heldigvis ligger det lidt indenfor mit interessefelt i fritiden :o) Jeg kan dog allerede mærke, at jeg nyder at komme lidt ud, og jeg er sikker på, at månederne nok skal gå hurtigt nok :o)

      Slet
  3. Hvor skønt med egen produktion. Når jeg ser dine billeder ville jeg ønske jeg havde et drivhus(eller anden plads) til tomater, agurker og lidt andet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså også enormt dejligt med egen avl :o) Du må få dig et lille væg-drivhus

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...