mandag den 11. februar 2013

Wok med nudler + en lille gave

I sidste uge fik vi en af dagene on lækker omgang wok til aftensmad. Det er faktisk en af favoritterne herhjemme, men af en eller anden grund er det rigtig lang tid, vi sidst har fået wok. Denne udgave var måske ikke den mest farverige, men det smagte skønt!

Wok med hakket oksekød og nudler (2-3 pers.)
1/2-2/3 pakke grov nudler
250g hakket oksekød
2 fed hvidløg
1 lille stykke ingefær
1 rødløg
250g champignon
1 snackpeber
2 gulerødder
1 pakke minimajs
1 lille dåse ananas
1 tsk olie
1 spsk soya
1 spsk risvineddike
1 spsk oystersauce

Rengør alle grøntsagerne og skær dem i mindre stykker. Gulerødderne plejer jeg at skære med en tyndskræller eller en kartoffelskræller - så tager de ikke så lang tid og er heller ikke så overvældende.

Varm olien op i en wok. Tilsæt revet hvidløg og ingefær, steg det i 20 sekunder og tilsæt derefter det hakkkede oksekød. Brun det godt igennem og tilsæt derefter gulerødder, løg, champignon og snackpeber. Tilsæt soya, oystersauce og eddike og steg det igennem ved høj varm i 5 minutter.

Kog nudlerne efter anvisning på pakken.

Tilsæt ananas, minimajs og drænede nudler til wokken. Varm det godt igennem og server evt. med lidt ekstra soya.

Her for nyligt vandt jeg en giveaway hos Anne, som udloddede en gave fra New York. Jeg fik foræret en pose Reese's Peanut Butter Cups, og jeg er STOR fan! Jeg har ambitioner om, at bruge nogle af dem til et eller andet spændende, hvis jeg da ikke har spist dem alle sammen inden ;o)









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...