søndag den 4. november 2012

Kransekagemasse fra Odense Marcipan

For efterhånden et stykke tid siden fik jeg tilsendt en pose kransekagemasse fra Odense Marcipan - den som der også kører reklamer for i TV. Jeg har ikke før nu fundet en anledning til at afprøve dem, men i går hvor vi fik gæster til eftermiddagskaffen (og aftensmad, men mere om det i et andet indlæg) fandt jeg endelig en undskyldning.

Pakken som kransekagemassen kommer i, har indbygget tylle, så det er bare at klippe toppen af, og så gå i gang. Hvis man kigger på ingrediens listen, er der naturligvis nogle ting i, som ikke er i fx. ren rå marcipan - hvilket jo giver sig selv, da detter er kransekagemasse ;o) Men mængden af mandler var jeg måske en smule skuffet over. Dog må jeg sige, at det er VIRKELIG let, og med sådan en pose i køleskabet kan man altid skabe en lækker lille hapser til sig selv og sine gæster :o) Jeg er fan, og synes udover, at det var let, også at det smagte dejligt.

Jeg valgte at lave 3 slags, og forsøgte at være en smule kreativ. Men man sagtens lave dem uden noget på, og og ellers er der vist mange forskellige opskrifter på Odense Marcipans hjemmeside. Men jeg lavede som sagt 3 slags: en med tørret ananas ovenpå, en med tørrede jordbær og en med tørrede blåbær.

Jeg sprøjetede blot små kager ud på bagepapir, lagde den tørrede frugt ovenpå, og bagte dem i ovnen med 200 grader i 8-9 minutter. Efter at de var kølet af, fik de en smule smeltet hvid chokolade ovenpå. Mums :o)

Hvilken slags der bar bedst ved jeg ikke helt, men den tørrede ananas smagte helt klart mest igennem. Men som sagt får posen, som vist står til omkring 40,- i butikkerne, min klare anbefaling. Enkelt, nemt og lækkert.




6 kommentarer:

  1. Sjov idé med at putte tørret frugt på toppen. Det har jeg ikke set før :-)
    Lækre ser de ud ihvertfald.
    Hilsen Frk. Hansen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jeg prøvede som sagt også at tænke lidt udenfor boksen, men det blev heldigvis meget vellykket :o)

      Slet
  2. Nøøjh en god idé :) og smukke ser de ud. Jeg lavede bare mine helt og aldeles almindelige og kedelige - kun fordi jeg havde den sygeste kransekage-craving :D haha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Det var faktisk rigtig lækkert, så de kan klart anbefales. Hihi, jeg har altid en lille smule kransekage-craving - det er GODT :o)

      Slet
  3. De ser rigtig lækre ud og tror altså godt jeg kunne finde på at købe en pose, hvis det skal gå hurtigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er også rigtig lækre (og skulle faktisk have været på kaffebordet i weekenden ;o) Jeg kan klart anbefale lige at have en pose liggende :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...