tirsdag den 12. juni 2012

Marmelader fra Frk. Anna

Det er efterhånden længe siden, jeg modtog de lækre maremlader fra Frk. Anna, som nogle af jer læsere også fik glæde af. Men nu har jeg endelig fået smagt dem allesammen, så jeg må hellere komme med en lille anmeldelse :o) Inden jeg går i gang, må jeg lige advare om, at der nok er vel rigeligt superlativer i dette indlæg, for jeg er STOR fan af disse marmelader. Det er dog helt min egen holdning :o)

Ifølge Frk. Annas hjemmeside har disse marmelader nogle klare fordele, som er:


Naturlig frugtsmag
Alle Frk. Annas marmelader er baseret på naturlige produkter af fineste kvalitet. Vi udvælger de bedste bær og frugtsorter og fremstiller marmeladen ved lav varme. På den måde bevares den naturlige frugtsmag, farve og vitaminerne i produktet.

Uden konserveringsmidler
En mild pasteurisering af de fyldte marmeladeglas gør det muligt at undgå tilsætning af konserveringsmidler.
Idet marmeladen ikke indeholder konserveringsmiddel og sukkerindholdet samtidig er forholdsvist lavt, er det vigtigt at behandle produktet med omtanke. Opbevar derfor glasset på køl efter åbning. På en varm sommerdag, ved brunch eller lign. anbefales det at tage en mindre portion frem af gangen. Det er ligeledes vigtigt at anvende en ren ske i marmeladen og efterfølgende smøre den ud med en anden ske, kniv eller lign..

Meget frugt, lidt sukker
Frk. Annas marmelader har et højt frugtindhold og et lavt indhold af sukker i forhold til andre produkter på markedet. Marmeladen er sødet med økologisk rørsukker, der giver en behagelig og naturlig sødme. Til at fremme frugtsmagen er marmeladerne tilsat citron frem for kemisk fremstillede syrer.
Blød og lækker konsistens
Marmeladen strutter af frugtens egen farve og smager af frisk frugt. Konsistensen er blød og lidt flydende, og er dermed meget nem at smøre ud på brød, eller at røre ud i eksempelvis lagkagens flødeskum.
Generelt vil jeg sige, at de er helt sikkert nogle rigtigt lækre marmelader. Marmelade er ikke noget vi spiser hver dag, men med disse lækkerier i køleskabet er der altså ikke fået længe imellem :o)

Økologisk Hindbær marmelade:
Tit synes jeg, at hindbærmarmelade smager af hindbær marmelade... denne smager faktisk af hindbær og sommer. Jeg synes det er en enormt lækker marmelade, og den kan bruges til uendelig mange ting - jeg er ret sikker på, at den er ligeså lækker i en lagkage som den er på et stykke brød.
Nogle gange, når jeg laver en lagkage og det skal være MEGET nemt, laver jeg bærmousse ved at blande (hjemmelavet ) marmelade med flødeskum - det tror jeg, at denne ville passe super godt til, og alligevel være en smagsoplevelse.

Økologisk råsyltet appelsin marmelade:
Normalt kan jeg ikke lide appelsin marmelade, da jeg synes det som regel er meget bitter. Denne her er MEGET mindre bitter end hvad jeg ellers har smagt, så selvom jeg nok aldrig bliver den helt store fan af appelsin marmelade, så kunne jeg sagtens se mig selv spise denne. Agnethe, som var en af vinderne, der vandt marmelader her på bloggen, forslog en hvid chokoladesauce med appelsin marmelade i... jeg venter stadig på opskriften ;o) for det tror jeg kunne være et hit.

Blomme/rabarber marmelade:
Uh, dette er absolut en LÆKKER marmelade. Jeg har for det meste blot spist den på brod, hvor den går sååå godt. Til gengæld så tror jeg, at en klat af denne i den rabarberis jeg lavede for nyligt, ville lige have givet isen det sidste tvist. Mums. Den smager frisk og lækker, og nærmest som en hjemmelavet.

Stikkelbær marmelade:
Af de marmelader vi har testet, så er det KLART stikkelsbær marmeladen, der er favoriten her i det lille hjem. Både husbonden og jeg var fan fra første mundfuld. Den smager så enkelt og lækkert, at den smager fuldstændig som en hjemmelavet marmelade. Det er virkelig ikke meget marmelade jeg har smagt der er bedre. Normalt ville det nok ellers ikke være stikkelsbær jeg ville hive ned fra hylden, men uh - denne er god. Jeg har slet ikke nænnet at bruge den til andet en brød, men jeg overvejer stærkt at teste den sammen med noget kylling, som Anne, der var den anden vinder her på bloggen, foreslog.


Det var så min lille anmeldelse. Denne test har gjort det klart for mig, at når det skal være, så kan det altså godt betale sig, at betale lidt ekstra og få noget bedre, når det kommer til marmelade :o) Tak Frk. Anna :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...