fredag den 11. maj 2012

Din og Min Kogebog - fra McDonald's

Jeg har set nogle blogs rundt omkring allerede har skrevet om denne komme kogebog fra McDonald's.

Umiddelbart tænkte jeg - hvad for noget?!? Men så læste jeg lidt mere om det, og kan godt se pointen. Det handler i bund og grund om at lave en kogebog med lækre og sunde familieretter, som forældre og børn kan lave sammen, og hvis man spiser godt og sundt til hverdag kan der godt en gang imellem være plads til lidt udskejelser. Det synes jeg faktisk er et rigtig godt princip, og det er også derfor jeg skriver dette indlæg.

Jeg skal være ærlig og sige, at det er altså ikke meget jeg bevæger mig på McD, men samtidig så ved jeg også godt, at når bettemanden bliver større, så bliver det nok noget vi kommer til at benytte os af en gang imellem :o) For, ja - det skal der jo også være plads til.

Ydermere synes jeg også, at det er SUPER vigtigt at få børnene med i køkkenet - selv sad jeg på køkkenbordet fra helt lille og kiggede på min mor og far lave mad. Jeg er klar over, at det nogle gange kan være en smule uoverskueligt at lave mad sammen med børnene, for alt andet end lige, så tager det som regel lidt ekstra tid, når de er med - MEN derfor er det også vigtigt, at det er lette og sunde retter, som man inkluderer børnene i.


Den kogebog McDonald's udgiver, som kan købes i restauranterne til September, vil indeholde 20 forskellige retter (i forskellige kategorier) udvalgt af diætist Rikke Lunau, men det sjove ved det er, at alle kan sende deres bedste og sundeste ret ind og deltage i konkurrencen om at komme i bogen. Upload din opskrift på: http://opskrifter.mcdonalds.dk, og deltag ydermere i konkurrencen om 10 gavekort á 500kr til irmatorvet.dk.

God fornøjelse :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...