fredag den 11. maj 2012

Andebryst i Hoisin-sauce

Jeg var til en hyggeligt middag, og masse af tøse-sludder sammen med "mafiaen" i går hos Line - det var som altid SUPER hyggeligt. Jeg ved til gengæld ikke helt, hvad der skete, for jeg glemte mit kamera?!?! Men det var ikke værre end, at så kunne husbonden tage lidt billeder af den lækre ret, han lavede til sig selv i går - uh, der ser lækkert ud og jeg forudser, at vi kommer til at få det igen, hvor jeg er hjemme :o)


And med hoisinsauce - 1 (sulten) pers.
1 andebryst á 200g
125g champignon
1 bundt forårsløg
100g nudler
1/3 glas hoisinsauce
olie + sesamolie

Kog nudlerne efter anvisning på pakken, og stil dem til side. Læg andebrystet i en skål med hoisin-sauce og lad det marinere lidt. Rens champignon og forårsløg og skær dem i skiver. Varm rigeligt olie op i en wok ved høj varme. Skær andebrystet i skiver, og brun det i wokken. Tilsæt champignon, chiliflager og salt og peber. Lad det koge i et par minutter. Tilsæt nudlerne og vend det godt sammen. Tilsæt forårsløg i et minuts tid til de begynder at blive klare, men stadig har bid. Server straks.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...