søndag den 22. april 2012

Brownie med hindbær og hvid chokolade

I går var husbonden på arbejde hele dagen, og junior og jeg var så heldige at få besøg af min mor og far, som kom til frokost inde i byen og en kop kaffe herhjemme. Jeg tiggede og bad husbonden om ikke nok han havde lyst til at få kage med på arbejde, for jeg havde sådan lyst til at bage kage, og så kunne jeg også få et enkelt stykke sammen med mine forældre.

Heldigvis gik han med til det ;o) For nogle dage siden så jeg et madprogram med Rachel Allen på BBC Lifestyle, som jeg eeeeeeendelig efter maaaaange års venten har fået på fjerneren. Nå, men jeg snakkede med min mor om programmet som hun tilfældigvis også havde set, og vi var begge blevet noget forelsket i den brownie med hindbær og hvid chokolade som hun lavede. Jeg kunne ikke rigtigt finde opskriften på nogen officiel side, men fandt den vist nok på en blog, det var i hvert fald den der blev lavet.

Brownie med hindbær og hvid chokolade - Rachel Allen, 25 stk.
200g hakket, mørk chocolade
150g smør
225g sukker
3 æg
150g mel
1 tsk bagepulver
125g hvide chokoladeknapper
125g hindbær

1. Forvarm ovnen til 180°. Beklæd en 20x20 cm dyb form med bagepapir, og smør bund og sider.
2. Smelt smør og chokolade over vandbad i en stor skål. Tag skålen af varmen og rør sukkeret i. Tilsæt æggene et efter et og rør godt efter hvert æg. Si mel og bagepulver ned i skålen og rør det i blandingen. Tilsæt derefter de hvide chokoladeknapper og vend til sidst forsigt hindbærene i.
3. Fordel dejen i formen og bag det i 35-45 minutter eller indtil den netop er fast på toppen. Tag den ud af ovnen og lad kagen stå i formen i 30 minutter før den skæres i 25 stykker og serveres.

Nedenfor ses fadet som husbonden havde med - den bliver ikke mindre appetitlig af, at der er et helt fad fyldt :o) Men det er en MEGA lækker kage, den er meget "chokoladet", men det bliver brudt at den hvide chokolade og især de lækre friske hindbær. Mums, det er i hvert fald ikke sidste gang jeg bager den :o)




10 kommentarer:

  1. ja den ser da godt nok virkelig god ud. Jeg har ellers min mors opskrift på brownie som jeg altid bager, fordi den er en sikker vinder, meeen tror da lige denne her må afprøves .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo fantastisk når man har en opskrift, som man altid kan benytte sig af, fordi man ved den er lige i skabet (jeg mangler stadig sådan en til mange ting!) Men nogle gange er det også meget rart at prøve noget nyt, så jeg synes bestemt at du skulle prøve den :o)

      Slet
  2. Hej med dig.Det var en rigtig vidunderlig dag og kage.Husk at gemme opskriften. Jeg kan ikke finde ud af at tage den fra bloggen.Kærlig hilsen mor ( og Far ).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig en rigtig hyggelig dag :o) Du skal nok få opskriften på udskrift, selvom du nok bliver nødt til at spise den alene ;o)

      Slet
  3. Nårj, de ser gode ud.. Kan forestille mig at hindbær & det hvide chokolade komplimenterer det mørke chokolade godt. Den opskrift må på "to-do-listen" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De var også MEGA lækre, og ja det søde, bitre og syrlige komplimenterer hinanden super godt :o)

      Slet
  4. Mums, kan forstille mig at de syrlige bær går godt sammen med chokoladen. Den kunne jeg godt finde på at prøve :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da fast, det tager jeg som en stor kompliment, når du nu ikke rigtig er til chokolade!! Men jeg syntes i hvert fald, at den smagte vildt godt :o)

      Slet
  5. Hvor ser de kager skønne ud - giver en rigtig fin kontrast med den hvide chokolade. Er det friske hindbær du har brugt? Tror du jeg kan bruge tørrede bær uden for sæson?
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det var bare den LÆKRESTE kage :o) Jeg kan faktisk ikke helt huske det, men jo jeg tror, at jeg brugte friske bær. Jeg vil tro, at man nok godt kan bruge tørrede, eller måske optøede og drænede bær fra frost.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...