mandag den 9. januar 2012

Coleslaw med spidskål

Efter aftensmaden i går havde jeg et halvt spidskålshoved tilbage, og da vi først opdagede for sent, at et helt nok var for meget, så var det allerede strimlet i tynde strimler. Så det betød jo, at jeg måtte finde på et eller andet med fintstrimlet spidskål til frokost... valget faldt på en coleslaw.


Coleslaw med spidskål 2 pers.
1/2 spidskål i tynde strimler
3 gulerødder, skrællet og revet groft
150g creme fraiche 6%
20g let mayonnaise
1 tsk honning
1/2 tsk citronsaft
salt og peber

Bland creme fraiche, mayonnaise, honning, citron, salt og peber sammen i en skål. Tilsæt strimlet spidskål og revet gulerod og vend det godt sammen. Stil det i køleskabet i minimum 30 minutter inden spisning.

Jeg fik det som sagt til frokost med et par stegte inderfileter - og det var ikke så ringe endda :o) Det er lidt lettere at tygge sig igennem end udgaven med hvidkål, men smager ligeså godt.

3 kommentarer:

  1. Uhmm, elsker coleslaw :-)

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  2. Jeg foretrækker helt sikkert selv spidskål frem for hvidkål. Spidskål er faktisk det eneste kål der rigtigt bliver spist herhjemme- men i aften skal vi prøve en ret med grønkål!

    SvarSlet
  3. Birthe - jep, det er altid godt med coleslaw :o)

    MissMuffin - det gør jeg generelt også... uh, grønkål, hvordan har du dog lokket Kristian til det :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...