søndag den 24. oktober 2010

Andebryst med appelsinsalat + Boller i Karry

Jeg har ikke været så godt til at opdatere bloggen med dagens ret her i den seneste uge. Så her kommer lige 2 på en gang :o)

Andebryst med appelsinsalat og røsti
Andebrystet lægges med skindsiden nedad på en kold pande. Efter ca. 5  min. ved middel varme (og noget af fedtet er smeltet af) brunes det på den anden side. Derefter i ovnen ved 180-200 gr. i ca. 20 min. (mit havde fået lidt for meget. Røsti'ene er bare frosne lavet efter pakkens anvisning. Appelsinsalaten er appelsin skiver og forårsløg, overhældt med en blanding af honning, appelsinsaft og sennep - jeg brugte chokoladesennep fra Paris.

En meget enkel, men lækker ret hvis jeg selv skal sige det :o)

Fredag aften stod menuen på boller i karry.
Dette er lavet mere eller mindre efter gefühl, men jeg kan da sige at det er hjemmelavede oksekødsboller, i karrysovs med champignon og revet æble i. Dertil ris med ærter. Det er ikke så tit vi får boller i karry, men det er nu altså en klassiker :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...